Kjøp boken min HER!

august 16, 2011

Sommerslappe augusttilbud på polet

Det ser ut til at importørene har benyttet sommeren til å ta sommerferie. Ikke ulikt resten av befolkningen kanskje, men det gir kanskje grunn til å ha store forventninger til et oppdemmet skred av rabatter i september?

Kun 18 varer på tilbud er langt under "normalen", og denne gang nøyde jeg meg med å satse på bare én av disse. 14 kroner sparte jeg, omtrent litt under prisen av en pakke pottis på tilbud i nærmeste lavpris dagligvarebutikk.

Jeg gikk for Vicara Barbera del Monferrato 2008. Nedsatt fra 114 til 99,-. Storebroren var tidligere i år også nedsatt i pris, den imponerte riktignok ikke så mye, men til under 100 er det på en måte ikke så mye å dvele ved.

84 poeng i DN i fjor, og formulering som "En av de beste billig-barberaene. Rett og slett god drikke" bærer bud om dette er det verdt å finne ut av selv. En Respektert importør (Non-Dos) veier også opp.

Tre andre tilbud kan også nevnes, samtidig vil jeg opplyse om at jeg selv ikke vurderte legge inn ordre på disse, nevnt i fallende rabattrekkefølge er dette:

Vina Albali Reserva 2003 er en spansk "supermarkedvin" som koster deg ca € 4 på kjeder som Mercadona i Spania. På polet er den nå nedsatt med 40 kroner til 105,-. Brukbart høy risiko for at denne kan være nokså sliten, samtidig er det mulighet for at du kan få prøvd deg på en moden vin til en billig penge. Den fikk forøvrig 84p i DN i november 2009, samt gode skussmål i "The Times" for ett år siden.

Vina Albali Tempranillo 2007 får du til ca € 3 på spanske supermarkeder. På polet er den nå nedsatt fra 120 til 100 blanke. Kan være litt trøtt denne også, men fikk 80p og kommentaren "enkel" av DN, samtidig som ovenstående.

Til sist er det en hvitvin, Ribbonwood Marlborough Riesling 2010. Riktignok bare satt ned med en tier, noe som ikke akkurat setter jorda i flammer. Fin kritikk i både DN og Aperitif tidligere i år borger imidlertid for at den kan være interessant å titte nærmere på.



- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Real Time Analytics